פאול שפרינגר - הדרכת טיולים בפולין

סיור מודרך בגדנ'סק

פוסידון של גדנ'סק

גדנסק היא עיר הנמל מקסימה, אשר משלבת  היסטוריה של אלף שנות שגשוג ועושר כנמל הראשי של מרכז אירופה. דבר אשר השפיע על הארכיטקטורה העשירה והסדר מופתי, כיאה לעיר שהייתה תחת השפעה הגרמנית מאות בשנים. סיורים בעיר מתמקדים באזורים סמוכים לנמל העתיק. סמטאות קטנות וציוריות אשר מלאות בפרטים שללא מדריך לא תשים לב לקיומם. מרזבים מוצבים כחיות מיתולוגיות, גרמי מדרגות "מוזרים", חצרות פנימיות עם פסלים ומזרקות קטנות, חלונות ומרפסות בסגנון ניוארט, בתי הקפה חלומיים המוסתרים במעברים בין הבניינים. רחוב המרכזי שהוא טיילת בה כל בניין הוא מעשה אומנות עם היסטוריה מעניינת. גלריות משפחתיות עם פרטים מעניינים. בניינים מעוצבים ששימשו פעם כמחסני נמל והיום הם אולמות עם חנויות ציוריות. שערי נמל שפעם היו מיועדים להכנסת סחורות מסוגים ייחודיים: שער החיטה, שער הבדים, שער הנוסעים. כל אחד מהם מעוצב בצורה שונה עם מוזיאון קטן אשר מספר על היסטוריה שלו. מסעדות מעוצבות כמ מוזיאונים שהארוחה בהם היא חוויה בפני עצמה. המסעדות של גדנסק! עולם ומלואו. אני לא מפספס את החוויה. למשל MANDU – מסעדת פיארוגי מקומית שאת הפיארוגי עושים ידנית לפני עיניי הלקוחות  

פיארוגי שרק בפולין ידעים לעשות

פסל קינדרטראנספורט - גדנ'סק

פסל קינדרטראנספורט- טחנה המרכזית

הנמל והטילת המקסימים

אוניית טיולים בה אפשר לטייל לאורך החופים

מוזיאונים ! קודם כל מוזיאון מלחמת העולם השניה . אחד מהיצירות ארכיטקטוניות הנפלאות.

מוזיאון האניברים. אינברים אשר נמצאים בצפון פולין הם מן הידועים ביופיים בכל העולם. כאן תוכל לראות את תהליך היווצרותם, ותהליכי עיבודם. ממליץ מאוד!

ארכיטקטורה המדהימה והסמל של העיר

המנוף העתיק מהעץ

אחד השערים העתיקים שבטיילת


לא רחוק מגדנ'סק נמצא המחנה הריכוז שטוטחוף. סיור למחנה הוא עוצמתי. אני ממליץ להוסיף אותו ללוח הזמנים שלך בביקורך בגדנ'סק – כמובן רצוי מאוד עם מדריך.

חצי שעה נסיע מגדנסק נמצא מוזיאון של מחנה עבודה שטוטחוף

גדנ'סק היא מרכז שלושת הערים מחוברות אשר יוצרות " תלת עיר"- גנ'סק, גדניה, סופוט. סיורים מודרכים בערים אלו הם חוויה תיירותית בלתי נשכחת. כל אחד מהערים עם האופי שלו שאציג בדף נפרד.


כמובן נוכל לעשות טיולים מודרכים מחוץ לעיר, גם טיולי כוכב אבל גם טיולים של כמה ימים עם לינה בערים סמוכות, כמו טורונ', שצ'צ'ין. או להתפנק בבתי המלון על החוף בערים אוסטקי או קולובז'ק. הצעות לטיולים עם מדריך  באזור גדנ'סק תוכל למצוא בקישור