פאול שפרינגר - הדרכת טיולים בפולין

טיולים לצפונה של פולין

מזורים

הגענו לאזורים בצפון פולין, שיש בהם הכל מכל. אפשר לטייל כאן באגמים של צפון פולין בפארק ווד'צקי , לשוט שייט נהרות בדלטה של ויסלה , לבקר בטירות עתיקות , במבצרים צלבניים כמו טירת מלבורק, בגודל של עיר שלמה. לבקר בערי נמל מדהימים ביופיים -גדניה, גדנ'סק ועיר הנופש סופוט , לטייל בין דיונות הזזות לחופי הים הבלטי בפארק סלוביאנ'סקי.לטייל באזור קאשובים,איפה  שאפילו דג מלוח טועם שם כמו שבאף מקום אחר או תוכל להזמין נזיר בשר עם גזר מיוחדים לאזור זה. לבקר בבית שעומד על הראש, באמת בלי גרשיים, בשמבארק. לבלות עם כל המשפחה בפארקים שהילדים לא ירצו לצאת מהם למשל פארק בטאטשאנק  . מסעדות עם אוכל מקומי ואוכל מכל קצוות העולם. מסעדות הדרכים שאני סוחב את התיירים בכוח אליהם, ואז אני צריך לסחוב אותם בכוח החוצה. דוכנים של דגים מעושנים וסלטים "דמיוניים" שלא תמצא אותם בשום מדריך קולינרי הנמצאות באזור כניסה לחצי האי הל. מוזיאונים ייחודיים כמו מוזיאון מלחמת העולם השנייה בגדנ'סק או מוזיאון אינברים.

הנמל הישן בגדנ'סק

קודם כל נתחיל בגדנ'סק

מראה של סופוט

ערים סמוכות לגדנ'סק, סופוט וגדניה




עכשיו נצא מהעיר ונטייל בנופים והאתרים שאפשר לצאת אליהם בטויולי הכוכב מגדנ'סק. אפשר גם, בשקט לעשות טיל נפרד של שבוע למקומות אלו

הפארק נמצא כשעה נסיעה מגדנ'סק. הפארק מהווה מקום מושלם לבילוי בטבע מרהיב ביופיו. האטרקציות שמושכות תיירים ל- בפארק Wdzydzki Park הן אגמים עם אזורי רחצה רבים ואפשרות לעסוק בספורט ימי, מתחמי יער נרחבים, המאפשרים קשר הדוק עם הטבע, נוף מגוון.

אגמים וטיולים רגליים ליד גדנ'סק

פארק מצויד בתשתיות תיירותיות 14 מסלולי תיירות, כולל 8 אופניים ו -6 הליכה.




שייט בלולאת יולבי דלטה של וויסלה יכול להיות טיול יום מקסים על יכטה מפוארת. נתיב מים פופולרי במיוחד מוביל לאורך אחד האזורים היפים ביותר בפולין. תיירים הנוסעים בלולאה ז'ולבסקה יכולים לסמוך על תשתיות ברמה העולמית. מסעדות, מקומות קניות, מוזיאונים, גלריות, גשרים מעניינים מבחינה ארכיטקטונית – אלה רק חלק מהאטרקציות הממתינות על המסלולים. הטיולי היא רעיון נהדר למנוחה לאחר טיולי העירוניים בגדנ'סק. ילדים בהחלט יהנו במהלך חציית תעלת אלבלאוג-אוסטרודה וזרמי יובלי וויסלה הרבים בנתיב השייט.


שייט ביאכטה בדלטה של וויסלה

טיול מקסים ביאכטה מגדנ'סק בדלטה של וויסלה




אתר שפשוט אי אפשר לפספס בטיול לצפונה של פולין. היסטוריה של המקום מתחילה בפלסטינה. מסדר הגרמני שמוקם בממלכת ירושלים של הצלבנים ושמו טבטאונים, אחרי שסלח עדין מסלק את הצלבנים מארץ הקודש,ממקם את עצמו בצפונה של פולין. כאן גרו שבטים פרוסים אשר נכנעים במהרה למסדר האבירים. וכך קמה אימפריה ,פרוסיה. האבירים בונים מבצרים. היה זה מבצר הצלבנים הגדול ביותר באירופה. סמל לכוחן של אחת המדינות העשירות והמאורגנות  ביותר של ימי הביניים, בירתו ומשכנו של האדונים הגדולים. מסדר הטבטאוני החל להקים את הטירה  בשנת 1274. רק לאחר שעיר הבירה שלהם הועברה מוונציה למלבורק, בשנת 1309 החל שחזור גדול שנמשך כמעט 40 שנה. במשך הסיור אספר על המקום המדהים זה 

אולם האבירים בטירת מלבורק

טיול למבצר מאלבורק-מבצר טבטאני מהמאה 14




תגיד לכל פולני מילה , " קאשובים", ותיראה שהעלתה חיוך על פניו והעניים יעברו למצב של חלום. חבל ארץ שמשתרעת בצפונה של פולין. אזור בו שכן עם קאשובי אשר השפיע את התרבות של האזור, טעמים של תבשילים, שפה, קצב החיים. כל אלו שלובים בנופים בלתי נשכחים המרגיעים כל נפש.

פולקלור מקומי בקאשובים

קאשובים -ארץ החלומות

גזר עם בשר בסגנון קאשובי

כנס לקישור ו..בתאבון Kaszubski Eintopf




זהו רצועת דיונות צרה שאורכה 34 ק"מ. נוצר על ידי הזרם הימי הזורם ממזרח לאורך החוף ונושא חול מלמטה. לאורך החצי האי פזורים מרכזים תיירותיים עם בתי הקפה , מסעדות וכמובן חופים מקסימי. בכניסה לחצי האי אסור לפספס דוכנים עם דגים וסלטים שטעמים לא מוכרים לנו. יש כאן גם מבחר דגים מעושנים -כאילו מוזיאון, כל המינים והצורות וטעמים. משלמים גרושים בהזמנה והכל נעשה מול עיניים שלנו.

דגים מעושנים בחצי האי הל
חצי אי הל ליד גד'סק ממעוף הציפור

חצי האי הל. רצוע צרה של כמה עשרות מטרים. פלא הטבע

פארק החבלים בירוסלבייץ  פתוח מה -1 ביולי עד 30 באוגוסט. מיועד בעיקר לילדים ומורכב משני מסלולים בעלי קושי משתנה. המסלול הקל מורכב מ -12 מכשולים, המסלול הקשה יותר מורכב מ- 11.  המסלולים עוברים בגובה של 1 עד 2.5 מטר.גן עדן לבילוי משפחתי עם הילדים

פארק החבלים, בילוי לכל המשפחה בצפון פולין

חוויה לבילוי משפחתי