Pawel

שלום,שמי פאול שפרינגר.נולדתי בפולין, בוורשה, בה חיתי עד גיל 18.עליתי ארצה עם כל המשפחה הגרעינית.שירתתי בצהל בתפקידם שונים. הקמתי משפחה וניהלתי עסק עצמאי  במשך 25 נה.בגיל 50 החלטתי ללמוד.סיימתי כמה תארים אקדמים :מנהל עסקים, משפטים, הטמעת תוכנות מחשבים.בתחום התיירות סיימתי  קורס מורי הדרך בישראל , קורס מדריכי מוזיאון אושוויץ בירקנאו, קורס מדרכי מוזיאון מיידנק , קורס מדריכי מוזיאון POLIN בווררשה . היום אני עוסק בתיירות בפולין ובישראל . חשוב לי להציג את ישראל לפולנים ואת פולין לישראלים. 

image-3

מוזיאון “היסטוריה יהודי פולין”

חזרתי לפולין במסגרת תפקיד של היועץ הכלכלי לחברות הישראליות המנהלות את הפעילותן בפולין. בזמנים הפנויים עשיתי קורס מדרכים מוסמכים, במוזיאון “היסטוריה יהודי פולין” בוורשה. לימודים במוזיאון גרמו לי להיחשף להיסטוריה המפוארת של יהדות פולין, על התקופות של פריחתה ועל התקופות הטרגיות שלה.

IMG-20190613-WA00011

משרד התיירות

החלטתי להפוך את האהבה החדשה, להיסטוריה ,למקצוע. סיימתי, בארץ קורס ,מדהים,של מורי הדרך מטעם משרד התיירות ועסקתי בהדרכת תיירים בארץ.

image-5

מדריך מורשה

כשלב נוסף בהתפתחות המקצועית, נסעתי לפולין ועשיתי מספר קורסים במוזיאונים בפולין למדרכים מורשים: מוזיאון אושוויץ, מוזיאון מיידנק, מוזיאון חלמנו , מוזיאון שופן. כמו הן סיימתי מספר קורסים להדרכה בערים מרכזיים בפולין כמן : וורשה , קרקוב, לובלין, ביאליסטוק ועוד.