פאול שפרינגר - הדרכת טיולים בפולין

ציור הקיר בוורשה רובע פראגה, פירטי הייצירות

ציור קיר בוורשה

אחת הפנינים התיירותיות בסיורים שלי בוורשה אלו ציורי הקיר, לא ראית אותם - לא ראית את וורשה- כאן תמצא את ההסברים על הציורים

" הנגנים על הראש" היוצר הוא האומן מקרוקב -מטאוש קולק. את הציור ניתן למצוא על קיר הבניין ב- ul. Wrzesińska 6. הנושא ליצירתו היו ,  לא קיימים כיום,אלא  ובימי קדם, מוזיקאי רחוב מאוד פופולריים. ציור נוסף ראוי לציון, גם בהשראת מוזיקה, הוא נווה קפלה בפראגה. הוא נבנה באפריל השנה על קיר בית הדירה בכתובת ul. Ząbkowska 30. מעניין שהוא נוצר באמצעות צבעים לטיהור אוויר אקולוגי. כשמטיילים ברחובות פראגה, אחד כדאי לשים לב גם לציור הקיר של האמן המצטיין – טיטוס ברזוזובסקי. הוא נבנה בנובמבר 2020 בחצר האחורית של בית דירות ברחוב Jagiellońska 36. הוא מציג בתי דיור, כנסיות, אנדרטאות של פראגה, שכולם מרחפים מעל גורדי השחקים של ורשה.

קולאז’ ציורי קיר וורשה

למרות שהוא קיים מאז 2010, ציור הקיר CZŁOWIECZY LOS מצויר על בניין הממוקם ב -150 Radiszyńska, והוא יצירת  קבוצות TWOŻYWO (ורשה) ו- FARBFIEBER (דיסלדורף). הוא נוצר במסגרת הפרויקט העולמי "לך מערבה – לך מזרחה" לרגל יום השנה ה -20 לשותפות בין ורשה לדיסלדורף. הערים ורשה ודיסלדורף דאגו לכסף לפרויקט בתמיכת מכון גתה בוורשה ובמשרד מחוז טרגובק. הפרויקט יושם על ידי קרן Open Art Projekt."אמנות באופן אינטנסיבי ובצורה צפופה משקפת את התפתחותה והישגיה של חברה נתונה ומתקשרת במובנים רבים על מחשבותיה, משאלותיה ורצונותיה, כמו גם עמדותיה הדתיות והפילוסופיות. התקשורת עם האמנות של מדינה נתונה, מאפשרת הבנה טובה יותר והליך זה דורש לשנות את החשיבה של עצמך. בדיוק בשל האופי הפתוח והציבורי של ציור הקירות, הוא אמצעי ייעודי במיוחד להשראה . ציור קיר מהווה אינטראקציה עם סביבתו ומשפיע עליה, החדרת אמנות לחיים יומ יומיחם "- מאתר משרד המחוז טרגובק.

וורשה ציורי הקיר

ציור קיר Oko , העיין, בלומז'ינסקה 27.

אחד האהובים עלי בדירוג הזה. ציור הקיר משתלב היטב עם בית הדירות מלבנים, מרקם הקיר מקרוב הופך את הציור למעניין עוד יותר. היצירה מעט מבשרת רעות בהבעה שלה, העין של סאורון עולה בראש. למרות שאולי זו בכלל לא עין? הפרושים יכולים להיות שונים .

ציור קיר וורשה

איסט סייד זביוק, ציור קיר בכורסקה 7
קרן Vlepvnet שוב. הפעם העבודה מתייחסת יותר לסגנון המצויר. דמות מגרדת את הקיר.

ציורי קיר וורשה

ציור הקיר של הציפור והקוברה, מחבר הספר Daleast, Bliska 23
StreetArt Doping again, הפעם מהדורה 2104. העבודות של Daleast בדרך כלל מטרידות למדי, צריך למצוא צורות בקווים— סבוכים ומתפתלים. זה לא שונה ברחוב בליסקא 23. הציפור והנחש תופסים את חלקו העליון של בית הדירות ליד תחנת הרכבת וושודני.

ציורי קיר וורשה

מינסקה 33, ציור קיר עם הנריק וואלי
ציור קיר על הקמיוניק בוורשה, המנציח את בחירתו של ולואה למלך, שנעשה בכפר קמיון. העבודה מעטרת את אחד הבניינים של מתחם המגורים פוסט-תעשייתי במפעל סוהו. המלך מוצג בגרסת היפסטר. הוא מלמד תוך כדי משחק וכן הלאה.

ציורי קיר בוורשה

 

קיר להנצחת השמדת הרומים ( הצוענים ), כלומר פוראג'מוס
בדרך כללזאני לא מציג כאן ציורי קיר לכבוד או ציורי קיר פטריוטיים, אבל זה, פרט לתפקוד ההנצחה שלו, מעניין מבחינה גרפית.Mecińska ul.

ציורי קיר בוורשה

ורשה זכתה בציור קיר חדש. החשיפה הרשמית של הציור התקיימה ביום שני 12.10.21. "נשים ועולם הרגשות שלהן מעוררות בי השראה" אמר האמן שיצר את היצירה ברחוב קובינסקה 23.טנק בנזין – הוא אמן פולני המתגורר במנצ'סטר, שחזר לארצו לפני מספר שבועות והתחיל לעבוד. הוא משתמש בטכניקות שונות של יצירת ציורים – עבור פורמטים קטנים יותר הוא משתמש בטכניקת הסטנסיל, בעוד על קיר גדול – הוא מצייר ביד.

.

ציור קיר - רגע של אישה בוורשה